توضیحاتی جامع از انواع کاتالوگ
نوشته شده توسط : مجیدی

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ به تیم جمع آوری شده از تولیدات یا این که سرویس ها مطرح شده بوسیله یک کمپانی یا این که یک موسسه با ریزترین داده ها مایحتاج برای فروشنده یا این که واسطه آن مال یا این که سرویس ها گفته می شود .

 

در واقع کاتالوگ ها برای کسانی که رابط بین خالق و مصرف کننده هستند , تنظیم می شود . این افراد خریداران بیشتر یا این که اشخاصی می باشند که نقش به عنوان مثال فروشنده یا این که کاسب , نقش واسطه در بین ارائه دهنده سرویس ها و گیرنده سرویس ها مثل به عنوان مثال موسسات مخابراتی و . . . را بازی می نمایند . کاتالوگ ها برای معرفی محصول یا این که سرویس ها به‌این افراد یا این که شرکتهای , تنظیم می گردند و دربردارنده اطلاعاتی می‌باشند که فقط به درد آن‌ها میخورد و این داده ها اضطراری نیست برای مصرف کننده معنا و مفهومی داشته باشد .

 کاتالوگ چیست؟

در صورتی‌که شما آفریننده یک متاع آرایشی و بهداشتی می‌باشید , کاتالوگ شما برای داروخانه ها , فروشگاه دارها و یا این که واسطه های پخش این محصول ها تهیه و تنظیم و پباده سازی می‌شود و دربردارنده اطلاعاتی در امر تولیدات شما به صورت کلی یا این که جزئی است . برای مثال کاتالوگ شما قادر است مشتمل بر همگی تولیداتتان از قبیل صابون , شامپو , کرم و . . . باشد که آنان هم به نوبه خویش ریزتر شده و مشتمل بر گونه های شامپو و اشکال کرم باشد , یا این که میتوانید کاتالوگ جدا های برای هرمورد از تولیدها خویش برای مثال گروه شامپوها یا این که کرم ها , تهیه و تنظیم فرمائید . چیزی که حساس است داده ها درون این کاتالوگ هاست . این داده ها مشتمل بر بها فرآورده , سایز کالا ( احیانا در‌حالتی که حساس باشد ) تعداد کالا در یک برنامه خردسالان , میزان برنامه کودکان , بها کل کارتون ( دربردارنده n عدد فرآورده ) , تعداد رنگ از هر کالا در کارتون ( در حالتی که کلیدی باشد ) و . . . مالامال گویا است که‌این داده ها برای فروشنده یا این که واسطه تنظیم شده‌است و به مصرف کننده مربوط نمیشود .

 

پباده سازی و چاپ کاتالوگ ها به طور معمول گرانتر است و به تعداد موردنیاز چاپ می گردند . چاپ آنان محدود است و برای تعداد خریداران و عرضه کنندگان بخش اعظم ای که کمپانی شما با آن ها عمل می نمایند , تهیه و تنظیم و چاپ می گردند . گرم برگه آن ها غالبا بالای 200 است و از کاغذهای کلفت در پباده سازی و چاپ آن‌ها استعمال می شود . میزان و سایز و تعداد برگ های آن هم بسته به نیاز شما و ذوق تان گوناگون می‌باشد و از الگوی خاصی تبعیت نمی‌کنند .

انواع کاتالوگ و بروشور

از دید دسته چاپ و پباده سازی , سه دسته بروشور و کاتالوگ موجود هست :

 

  • لت دار
  • منگنه ای
  • سیمی

 

گونه لت دار آن بیشترین به کار گیری را در پباده سازی بروشورها داراست . البته در پباده سازی کاتالوگ در سایزهای بزرگ هم به کارگیری میشوند . لت دارها یا این که دو لت یا این که سه لت یا این که چهار لت می باشند و در برخی مورد ها به 5 و 6 و . . . نیز می رسند .

 

مدل منگنه ای آن هم بیشتر در بروشورها به کار گیری میشوند . کاتالوگ ها به‌تدریج منگنه ای می‌باشند و بیشتر سیمی و لت دار پباده سازی و چاپ می گردند .

 

در اصل گونه سیمی کاتالوگ و بروشور به دلیل هزینه بالایی که در پباده سازی و چاپ دارا‌هستند , کمتر استعمال می شود . گونه های مقداری از کاتالوگ ها به صورت سیمی چاپ می گردند .

 

این سه مدل از بروشور و کاتالوگ که نوشتیم اشکال کاغذی آنان بودند , ولی یک مدل دیگر از کاتالوگ و بروشور موجود است که کمتر ساخت می شود و عمومیت متعددی ندارد و آن نیز کاتالوگ و بروشورهای الکترونیکی است . این گونه از کاتالوگ و بروشورها , شما‌را به یاد دسته الکترونیکی کارت های ویزیت که در جمهوری اسلامی ایران چندان متداول نیست , خواهد انداخت و به صورت یک فلش یا این که PDF یا این که فایلی که بوسیله کامپیوتر خوانده میگردند تهیه و تنظیم میشود و یا این که به صورت یک برنامه قابل انعطاف افزاری برروی تلفن گوشی یا این که رایانه همراه شما نصب می شود . تنظیم و

تفاوت بروشور و کاتالوگ

 

کاتالوگ ها و بروشورها غالبا یکی فرض می گردند و جمع مقداری میباشند که به تفاوت این دو از نیز قائل باشند . همان طور که در مبحث تعاریف کاتالوگ و بروشور اشاره شد , کاتالوگ ها دربردارنده داده ها جامع و بی نقص و کلی در زمینه‌ی تولیدات یا این که سرویس ها یک شرکت می‌باشند و برای خریدار یا این که توزیع کننده اکثر , پباده سازی و چاپ می گردند . ولی بروشورها دربردارنده داده ها جزئی تری از یک یا این که یکسری جنس می باشند که برای مصرف کننده تهیه و تنظیم و چاپ می گردند .

 

بروشورها ارزانتر از کاتالوگ ها میباشند و پباده سازی و چاپ آنان با تیراژ بالاتری نسبت به کاتالوگ ها انجام میشود . گرم ورقه بروشورها از کاتالوگ ها کمتر است و در کاغذهای نخ نما تری نسبت به کاتالوگ ها چاپ می‌شوند .

 

در‌حالتی که بخواهیم دقیقتر بگوییم , بروشورها درهر سایزی چاپ می‌شوند ولی کاتالوگ ها با آنکه استاندارد مشخصی در این باره نیست , به طور معمول در کاغذهای A4 و A5 چاپ میگردند .

بزرگترین تفاوت بروشور و کاتالوگ این است که بروشور یک مدرک چاپ شده و کوتاه است . این دفترچه مشتمل بر مواد توصیفی یا این که تبلیغاتی است . از سمت دیگر , کاتالوگ مدرک یا این که کتابی است که دربردارنده اسامی , محصول ها یا این که کتب به صورت لیست بندی شده‌است .

کاربرد بروشورها و کاتالوگ ها در کمپانی تبلیغاتی هم می‌باشد . بیشتر اشخاص هنگامی که کلام از بروشور یا این که کاتالوگ به دربین می‌آید شم سردرگمی می نمایند چون هر دوی این موردها اطلاعاتی را در زمینه ی تولیدات کمپانی , سرویس ها , هتل ها , مرکزها خرید در اختیار مشتری قرار می دهند . دربین بروشور و کاتالوگ تفاوت دوچندان ظریفی موجود هست . یک بروشور نشری است که دربردارنده یک ورقه تاشو یا این که صفحه ها زیادی است که به نیز چسبیده گردیده اند .

از بروشورها عمدتا برای هدف های تبیلغاتی به کارگیری می شود . مورخ تکثیر او‌لین بروشور به اوایل سال ۱۷۴۸ بر میشود . بروشور از یک واژه فرانسوی گرفته شده‌است که به معنای دوختن می‌باشد . بروشور یک کتاب باریک و کوچک یا این که خبر نامه ای است که غالبا تصاویر و داده ها متعددی راجع‌به تولیدها , مکان ها و غیره دارااست . این کتاب نخ نما به طور معمول یک کاغذ ای یا این که سه برگه ای است که می توان آن را به سادگی در تمامی جا پخش کرد . از این مورد ممکن است برای تبلیغ محصول ها نو , حالت ها , مرکز ها خرید , حوادث و هتل ها استعمال شود .

چاپ بروشور بایستی مضاعف دیدنی پباده سازی شود تا بتواند با یک نگاه , مشتری را به خویش جلب کند . امروزه الگوها و طرح های متنوعی در بروشورها به عمل می‌رود . می توان آنان را به حالت روزنامه , بروشورهای کارت پستالی یا این که بروشورهای سه لت پباده سازی کرد . از سمت دیگر کاتالوگ , لیست محصول ها یا این که سرویس ها جانور برای فروش با توضیحاتی در امر ارزش و بقیه خصوصیات آن است که تحت عنوان یک مدرک چاپی یا این که مدرک الکترونیکی در وب یا این که بر روی سی دی عرضه می شود . کاتالوگ یک مدرک یا این که کتابچه ای است که دربردارنده لیست تروتمیز شده از اسم ها , تولید ها یا این که کتب میباشد . انگیزه از تولید کاتالوگ چیزی جز فروش تولیدها یا این که سرویس ها به مشتری نیست .

این کاتالوگ ها غالبا دربردارنده داده ها معمولی ای در امر چیزهای خاصی می‌باشند که از یک یا این که دو گزاره ساخته شده گردیده اند . آنان دربردارنده اطلاعاتی می باشند که به مشتری امداد می نماید تولیدات یا این که خدماتی را به سادگی خرید نمایند . کاتالوگ ها میتوانند علم مختصری راجع به متاع خاصی را به مشتری بدهند تا آن را به نیکی بشناسند و گزینش خیر به هنگام خرید داشته باشند . پباده سازی و رنگ کردن کاتالوگ ها می بایست خوب باشد تا بتواند حیث مشتری را به خویش جلب نماید .




:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: