چاپ مستقیم روی پارچه چگونه انجام می شود؟
نوشته شده توسط : مجیدی

چاپ پارچه چه‌گونه انجام می شود؟

نوع پارچه قابل چاپ

 

حتما این سوال برای شما پیش می‌آید که چه پارچه هائی با این روش چاپ سابلیمیشن قابل چاپ است تا بتوانید نسبت به خرید پارچه ی متبوع برای چاپ مبادرت نمایید . در واقع این مهمترین و بیشترین سوالیست که مشتریان شابلون از ما می‌پرسند . در پاسخ این سوال بایستی اذعان کرد که برای اخذ سود ی مناسب از این مدل چاپ نیازمند دو شرط ویژه است . شرط اولیه این که رنگ پارچه روشن باشد و شرط دوم این است که درصد پلی استر پارچه بالا باشد . در صورتی هریک از این شروط برقرار نباشد قابلیت چاپ مقدور نیست . در واقع این جور چاپ برای پارچه هائی مطلوب می‌باشد که اولا دارنده درصد پلی استر دست‌کم 70 % و همینطور دارنده رنگ روشن و ترجیحا سپید باشند . حالا به تفصیل نسبت به شرح مورد ها فوق می‌پردازیم . شما هم حتما نسبت به مطالعه ی موردها فوق مبادرت نمایید تا سود ی دلخواه چاپ برای شما نتایج آید .

کالا پارچه موردنیاز برای چاپ

 

ابتدا بدین نکته میپردازیم که محصول پارچه می بایست چه جنسی باشد که چاپ بخوبی روی آن انجام شود؟ تار و پود و نخ مورد به کارگیری تاثیر اکثری بر چاپ خواهد گذاشت . طرز کار چاپ سابلیمیشن به نحوی است که هر چه از مواد پلی استر بیشتری در پارچه مصرف شده باشد کیفیت نهائی خوب تر خواهد شد . چون چاپ سابلیمیشن با دمای بالای 200 رتبه انجام میگیرد . درین دما رنگ از روی ورقه منحصر بخار شده و بروی پارچه می نشیند . پلی استر و یا این که به عبارتی مواد نفتی سبب میگردد که رنگ با حرارت در جان و بافت پارچه شکافت نماید و چاپ به شایسته ترین صورت ممکن انجام گیرد . براین اساس هر چه درصد پلی استر در پارچه بیشتر باشد این رخنه در بافت پارچه خوب تر انجام خواهد گرفت و چاپ نهائی برجسته خیس , شارپ خیس و زنده خیس خواهد بود و اما سبب می گردد ماندگاری بیشتری هم داشته باشد .

تاثیر رنگ پارچه در چاپ

 fabric printing

همان گونه که سرویس شما پهنا شد شایسته ترین رنگ برای پارچه در چاپ سابلیمین رنگ سپید میباشد . ولی ممکن است جمعی از خویش بپرسند که چرا پارچه ی سفید؟ و در حالتی که بخواهیم پارچه ای با موضوع ی رنگ دیگری داشته باشیم چه بایستی بکنیم . می بایست این نکته را گوشزد شد که خیر صرفا در چاپ سابلیمیشن مشکلی دراین باره نیست بلکه چه بسا این یکی نقاط قوت این گونه چاپ روی پارچه می‌باشد . به این علت که همه تراز پارچه قابل چاپ میباشد یعنی در شرایطی‌که شما یک دست ی سپید داشته باشید میتوانید هر رنگی روی آن چاپ نموده و پارچه را به طور کامل به ذوق و سلیقه ی خویش تبدیل نمائید . هیچ محدودیتی در این باره نیست . چون می توان رنگ پارچه ی سپید را به وسیله چاپ به هر رنگی و به هر برنامه ای تغییر تحول اعطا کرد . پس از پارچه ی سپید پارچه هائی با رنگ های روشن , مثل رنگ زرد روشن , صورتی روشن , آبی‌رنگ روشن , کرم روشن , سبز روشن و کلا هر پارچه های که دارنده رنگ روشن می‌باشد قابل به کار گیری است . البته درین دسته پارچه ها به این علت که رنگ پارچه روی رنگ چاپ تاثیر گذار است لذا ممکن است در برخی از رنگ ها , چاپ با تغییراتی همراه باشد لیکن سفارش نمی‌شود و خوبتر از امکان بالای سابلیمیشن در رنگ کردن مخصوص پارچه ی سپید به پارچه ی متبوع مصرف شود .

اسم پارچه های قابل چاپ

 

در غایت طبق تجربیاتی که ما دراین باره درباره ی چاپ پارچه بدست آوردیم و طی امتحان و خطاهائی که روی پارچه های متعدد برای مشتریان مختلف انجام گرفته است است.

روی چه پارچه هائی چاپ انجام نخواهد گرفت؟

 

زمانی درصد پلی استر پارچه پائین باشد فیض ی چاپ معکوس خواهد بود . یعنی زمانی شما در چاپ سابلیمیشن از پارچه هائی به کار گیری فرمائید که درصد پنبه ی بالائی دارا هستند چاپ بخوبی انجام نخواهد گرفت و یا این که در بعضا پارچه ها ابدا چاپی انجام نخواهد شد . در برخی پارچه ها هم ممکن است چاپ صورت پذیرد البته در اثر شستشو زدوده شود . بدین ترتیب وجود پلی استر بالا برهان فراوان مهمی در کیفیت نهائی چاپ خواهد داشت . همینطور پارچه هائی که از کتان و الیاف ارگانیک درست شده گردیده اند به جهت جذب دوچندان بالا و سرعت بالا جوهر سابلیمیشن فیض ی مطلوبی نخواهد داشت . نکته ی با اهمیت دیگر این که از آن‌جا که در چاپ سابلیمیشن رنگ سپید نیست لذا در شرایطی‌که که پارچه مشکی باشد عملا چیزی بعداز چاپ روی آن چشم نخواهد شد .

ذکر این نکته دوچندان حساس می‌باشد که پارچه های تیره مثل مشکی , قهوه ای تیره , طوطیا ای و از این دست قابلیت و امکان چاپ ندارد و رنگ چاپ در تیرگی رنگ پارچه گم خواهد شد بدین ترتیب چنین پارچه هائی را برای این گونه چاپ از ذهن خویش خارج فرمائید .

آزمایش چاپ پارچه

 

با دقت به توضیحات فوق شابلون ارائه ی آزمایش پارچه را از حق تقدم این قضیه می داند . از آنجائی که تنوع پارچه ها زیاد متنوع بوده و با درصدهای متفاوتی از مواد ساخته می شود لذا ما این قابلیت و امکان را برای شما آماده نموده ایم که قبلی از چاپ با خیل‌عظیم نسبت به یکی چاپ به صورت آزمایش مبادرت کنید و در شرایطی‌که که فیض راضی کننده بود نسبت به چاپ نهائی مبادرت کنید . بخصوص پارچه هائی که برای دوخت خرقه مورد استعمال قرار می‌گیرند بیشتراز مابقی پارچه ها حساس می باشند .

چون گهگاه گرما سبب تغییر و تحول در بافت پارچه شده و منجر عده شدن , کوتاه شدن و یا این که تغییر‌و تحول میزان ی پارچه میشود و از‌آنجا که این مورد ها در دوخت جامه و بدست آوردن سایزهای متعدد برای آنان دوچندان با اهمیت است ولی این واقعه مدام نمی افتد ولی برای اطمینان از این زمینه که مشکلی پیش نیاید لذا تصاحب کردن آزمایش از اهم مورد ها می‌باشد . برای موردها دیگر نظیر رومبلی و یا این که به کار گیری تحت عنوان درفش و یا این که پرده خلل خاصی پیش نمی آید .

همینطور این نکته مضاعف دارای اهمیت است که ممکن است با تغییر‌و تحول پارچه کیفیت چاپ هم تغییر تحول کند . مدام در چاپ پارچه تلورانس رنگ موجود هست و کلا با چاپ روی صفحه و یا این که چاپی که در صفحه نمایش تماشا می‌کنید مختلف است . یعنی ممکن است چاپ روی پارچه ی ساتن با پارچه ی مخمل در خروجی نهائی دارنده تفاوت رنگ باشند . لذا انجام آزمایش روی پارچه ای که قرار است بصورت نهائی مورد به کار گیری قرار گیرد مضاعف حیاتی است و تصویر روشنی از فعالیت ارائه خواهد اعطا کرد . درضمن انجام آزمایش منجر میشود نسبت به پارچه ای که قرار است خرید نهائی را انجام دهید آشنایی داشته باشید و با اینکار از ضرروزیان دوری فرمائید .

محدودیت طرح و کیفیت چاپ پارچه

 

به کارگیری از چاپ سابلیمیشن کیفیت عالی مضاعف بالا منجر شده برخلاف چاپ سیلک محدودیت رنگ وجود نداشته باشد . البته بگذارید این عدم محدودیت رنگ در چاپ سابلیمیشن را برای شما تشریح کنیم . درین چاپ شما میتوانید هر طرح و یا این که هر عکسی در اختیار دارید را چاپ کنید . با اعتنا به به کار گیری ی 6 رنگ در پرینترها و پلاترهای منحصربه‌فرد بدین گونه چاپ گستره ی بزرگی از رنگ ها قابل ایجاد میباشند و برخلاف چاپ افست و یا این که چاپ های کهن که از چهاررنگ استعمال می نمایند .




:: بازدید از این مطلب : 862
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: